Acest site folosește cookie-uri. Navigând în continuare vă exprimați acordul pentru folosirea cookie-urilor.

Conform art.15 din R.O.F A I.S.J din OMECTS nr,5530 / 2011

 - Inspectorii şcolari care au competenţe în domeniul funcţional curriculum şi activitate extraşcolară au următoarele atribuţii:
   a) controlează şi verifică aplicarea legislaţiei şi a actelor normative în vigoare privind curriculumul şcolar;
   b) proiectează, organizează, desfăşoară şi valorifică inspecţia şcolară la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar;
   c) monitorizează utilizarea manualelor alternative şi a auxiliarelor didactice avizate;
   d) verifică şi evaluează toate activităţile şi serviciile de învăţământ preuniversitar organizate în parteneriat cu operatori economici, fundaţii, asociaţii, organizaţii neguvernamentale, culte şi alte persoane juridice sau fizice, în afara unităţilor de învăţământ, cu respectarea legalităţii;
   e) monitorizează şcolarizarea elevilor şi participarea acestora la cursuri pe durata învăţământului obligatoriu;
   f) monitorizează activitatea educativă extraşcolară;
   g) asigură organizarea şi desfăşurarea examenelor naţionale, concursurilor de admitere şi a examenelor de certificare a competenţelor profesionale din unităţile de învăţământ, precum şi a concursurilor şcolare pe obiecte de studiu şi meserii, cultural-artistice şi sportive de la nivelul judeţului, în condiţiile legii şi în conformitate cu regulamentele, normele şi metodologiile elaborate în acest sens de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;
   h) controlează activitatea personalului didactic privind utilizarea resurselor materiale din unităţile de învăţământ: laboratoare, cabinete, ateliere, biblioteci, săli de demonstraţie, ferme şcolare etc.;
   i) elaborează îndrumări şi recomandări metodice pe care le difuzează, cu aprobarea conducerii inspectoratului şcolar, în unităţile de învăţământ;
   j) îndrumă şi controlează activitatea cadrelor didactice din domeniul de specialitate şi desfăşoară activităţi de inspecţie şcolară, întocmind documente specifice;
   k) aplică la nivel judeţean metodologiile Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului de stimulare a excelenţei didactice;
   l) elaborează portofoliul profesional care conţine documentele aferente activităţii desfăşurate;
   m) întocmeşte, actualizează şi gestionează procedurile activităţilor desfăşurate la nivelul compartimentului.
Sus